Yleiset palveluehdot

Voimassa 1.4.2025 alkaen



Nämä palveluehdot sisältävät tärkeää tietoa Boffice Oy:n (myöhemmin “Boffice”) tilojen käyttöön, Asiakkaan velvoitteisiin ja toimitilakohteen ja -palveluiden hinnan määräytymiseen liittyen. Asiakkaan tulee perehtyä ehtoihin huolellisesti ennen Sopimuksen tekemistä. Palveluehtojen hyväksyminen on edellytys Bofficen tarjoamien palvelujen käytölle. 

  • Asiakas = Vuokralainen tai palvelusopimus-asiakas

  • Vuokranantaja = Toimitilan vuokraaja tai palvelun tuottaja

  • Sopimus = Vuokrasuhde tai palvelusuhde


Bofficen yleiset tietosuojaehdot, sekä kuvaus henkilötietojen käsittelystä löytyvät osoitteesta: boffice.fi/tietosuojaseloste



1. Sopimuksen aloitus ja voimassaolo

1.1 Toimistotilan varaaminen

  • Toimistohuoneen/tilan voi varata korkeintaan seitsemäksi (7) vuorokaudeksi. Mikäli varausta ei vahvisteta Sopimukseksi tähän määräaikaan mennessä, tila vapautuu automaattisesti muille varattavaksi.

1.2. Sopimuksen aloitus

  • Bofficen kohteissa sopimussuhde on mahdollista aloittaa kohteesta riippumatta joka kuukauden 1. tai 15. päivä, kuitenkin niin, että valittuun aloituspäivään on aikaa vähintään seitsemän (7) päivää.

1.3 Avainten ja kulkukoodien luovutus

  • Asiakkaalle luovutetaan toimistohuoneen/tilan avaimet Bofficen avainhallintakumppanin BLC Turvan kautta sopimussuhteen ensimmäisenä päivänä. Avainten luovutuksen edellytyksenä on, että sopimuksen mukainen vakuus on siirretty Bofficelle vähintään viisi (5) arkipäivää ennen sopimuksen aloituspäivää. Vuokranantajalla on oikeus purkaa sopimus, jos vakuutta ei toimiteta sovitulla tavalla. 



2. Maksut ja hinnanmuutokset

2.1 Laskutus

  • Vuokrat ja mahdolliset lisäpalvelut laskutetaan asiakkailta kuukausittain, aina edeltävän kuukauden 15. päivänä.

2.2 Vakuuden siirto ja palautus

  • Vakuus talletetaan Vuokranantajan tilille FI97 4730 0010 519915, saatteella
    "Vuokravakuus [kohde], [kerros], huone [nro]"

  • Vakuus palautetaan Asiakkaalle sopimuksen ehtojen mukaisesti sopimussuhteen päättyessä Asiakkaan ilmoittamalle tilille. 

2.3 Hinnantarkistukset

  • Maksut tarkistetaan vuosittain 1.4. Vuokralaisille ilmoitetaan vuokra- tai palveluhinnastojen päivittymisestä sähköpostitse.  

2.4 Maksuviivästykset

  • Laskujen maksuehto on kahdeksan (8) päivää. Viivästyskorko on korkolain mukainen. Maksamattomat laskut siirretään tarvittaessa Kravian Maksuvahti-palveluun ja edelleen perittäviksi. Asiakas vastaa syntyneistä viivästyskuluista ja muista seuraamuksista maksujen mahdollisiin laiminlyönteihin liittyen.

2.5 Maksutavat

  • Maksutapoina Bofficella on käytössä verkkolasku tai sähköposti. Paperilasku ei ole valittavissa maksutavaksi. 

2.6 Sopimuksen irtisanominen

  • Irtisanominen on tehtävä kirjallisesti, ja irtisanomisaika on molemmille osapuolille 2 kuukautta. Irtisanomisaika alkaa irtisanomista seuraavan kalenterikuukauden alusta. Poismuuttopäivä on sopimuksen päättymispäivä.

2.7 Kohteen vaihtaminen kesken sopimuskauden

  • Toimistohuoneen/Tilan vaihtaminen kesken sopimuskautta on mahdollista huoneiden varaustilanteesta riippuen.  Bofficen asiakaspalvelu auttaa tilavaihdoksia suunniteltaessa. 



3. Asiakkaiden velvollisuudet ja vastuut tiloissa

Vuokranantajan tilat on tarkoitettu asianmukaiseen työskentelyyn toimistoympäristössä. Asiakas sitoutuu käyttämään tiloja ja palveluita huolellisesti ja noudattamaan Vuokranantajan tiloihin liittyviä ohjeita. Tarkempi ohjeistus tilojen käytöstä löytyy Bofficen asiakassivustolta boffice.fi/omatoimisto



3.1 Ilmoitus vahingosta tai puutteista

  • Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava mahdollisista tiloihin kohdistuvista vahingoista tai puutteista OmaToimisto-sivuston kautta boffice.fi/omatoimisto

  • Akuuteissa ja kiireellisissä tilanteissa yhteydenotot tehdään suoraan Bofficen asiakaspalvelun numeroon 029 002 2220

3.2 Vahingon, haitan tai häiriön korvaaminen

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Vuokranajantajalle aiheuttamastaan haitasta syntyneet kustannukset kokonaisuudessaan.

  • Tilapäiset häiriöt vesi-, viemäri-, lämpö-, tietoliikenne- ja sähkölaitteissa tai kiinteistön hoidon kannalta tarpeelliset katkokset vastaavissa jakelulaitteissa eivät oikeuta Asiakasta korvauksen saantiin tai maksujen alennukseen. Vuokranantaja ei myöskään ole velvollinen korvaamaan Asiakkaan omaisuudelle tai toiminnalle syntyneitä vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet näistä häiriöistä.

3.3 Yhteisvastuullisuus ja siisteyden ylläpito yhteistiloissa

  • Bofficen toimistohotellit toimivat itsepalvelukonseptilla, jossa Asiakkaat huolehtivat yhteisvastuullisesti tilojen viihtyisyydestä siivoojan käyntien ulkopuolella. Yhteisissä tiloissa tulee toimia huolellisesti, ja siistiä omat jäljet niin keittiö-, wc-, neuvottelu- kuin aulatiloista. Keittiötiloissa myös astianpesukoneen täyttö/tyhjennys tarvittaessa kuuluu yhteisvastuulliseen toimintaan. Bofficen siivouskumppani vastaa yleistilojen laajemmasta puhdistuksesta ja jätehuollosta. 

3.4 Häiriökäyttäytyminen 

  • Häiritsevä käyttäytyminen, kuten liiallinen äänenkäyttö, äänentoistolaitteiden tai instrumenttien häiritsevä käyttö, tahallinen tilojen sotkeminen tai muu tilojen käyttäjien mahdollisesti kokema häiriköinti, on kiellettyä.



4. Yleistä Bofficen kohteiden tilojen käytöstä

4.1 Vierailijat

  • Vierailijat ovat tervetulleita Bofficen toimistoille Asiakkaan valvonnassa.

  • Asiakas vastaa tiloihin päästämiensä henkilöiden mahdollisesti aiheuttamien vahinkojen korjaamisesta kustannuksellaan. 

4.2 Lemmikkieläimet

  • Lemmikit ovat tervetulleita Bofficen toimistohotelliin muutamin rajauksin. Tiloissa oleskelevan lemmikin tulee käyttäytyä rauhallisesti, eikä aiheuttaa häiriötä tai muita ongelmia tilojen muille käyttäjille. Lemmikkieläimet voivat oleskella vain Asiakkaan oman toimistohuoneen sisäpuolella. Yhteistiloihin, kuten keittiö-, aula- tai neuvottelutiloihin ei voi ottaa lemmikkejä mukaan. 

4.3 Henkilökohtaiset tavarat

  • Asiakkaan tulee säilyttää kaikki henkilökohtainen omaisuutensa omissa toimistotiloissaan. Vuokranantaja ei vastaa tai ole korvausvelvollinen Asiakkaan henkilökohtaisista tavaroista.

4.4 Tilojen siivous

  • Bofficen siivouskumppani vastaa yleisten tilojen säännöllisestä siivouksesta ja jäteastioiden tyhjennyksestä. 

  • Asiakas huolehtii oman tilansa sekä käyttämiensä jaettujen tilojen kuten keittiö-, wc-, neuvottelu- sekä yleisten käytävätilojen asianmukaisesta ja huolellisesta käytöstä. 

  • Asiakas vastaa oman vuokratilansa siivouksesta ja ylläpidosta. Boffice tarjoaa asiakkailleen yhteiskäyttöiset siivousvälineet kaikissa kohteissa. 

  • Bofficen siivouskumppanin kautta on mahdollisuus tilata lisämaksullinen huonesiivous omaan toimistohuoneeseen.

4.5 Kalusteet

  • Bofficen vastaa kaikkien yleistilojen kalustamisesta ja kalusteiden huoltamisesta. Yleistilojen huonekaluja ei ole sallittua siirtää tai lainata omaan käyttöön.

  • Asiakkaan oma vuokratila luovutetaan kalustamattomana, ellei Asiakas ole erikseen tilannut lisämaksullista huonekalupakettia.

  • Omia huonekaluja tai muita tarvikkeita ei ole lupa säilyttää muualla kuin Asiakkaan omassa huoneessa.

4.6 Neuvotteluhuoneiden käyttö

  • Toimistoissa on kohteen koosta riippuen 1-4 maksutonta yhteistä neuvotteluhuonetta Asiakkaiden käyttöön. Kaikissa neuvotteluhuoneissa on käytössä verkkoajanvaraus. Sopimukseen sisältyy 30 tunnin varausta per kuukausi.

4.7 Pysäköinti

  • Kiinteistön läheisyydessä olevat autojen ja pyörien pysäköintipaikat on ilmoitettu kohdekohtaisesti Bofficen asiakassivustolla (OmaToimisto). Joissakin toimistokohteissa on mahdollisuus kuukausipysäköintioikeuden ostoon suoraan lisäpalveluna Bofficen kautta, jolloin palvelu on tilattavissa erikseen lisäpalveluna asiakassivuston (OmaToimisto) kautta.

4.8. Lisäpalvelut

  • Bofficen asiakassivustolta (OmaToimisto) on mahdollisuus tilata erilaisia lisäpalveluita, kuten kalustepaketteja, huonesiivouksia, Internet-yhteyksiä sekä lisäavaimia. 

  • Lisäpalvelut eivät sisälly vuokrasopimukseen, joten palveluita tilatessa on aina täytettävä lisäpalveluiden tilauslomake. Tilausvaiheessa asiakkaalla on oltava vahvistettu huonesopimus Bofficen kanssa. 

  • Lisäpalvelut löytyvät osoitteesta boffice.fi/omatoimisto.

4.9.  Asiakaspalvelu ja asiakassivusto

  • Bofficen asiakassivusto OmaToimisto toimii ensisijaisena yhteydenottokanavana asiakkaiden ja Bofficen välillä. Sivustolta löytyy mm. yhteydenottolomake, tiloihin liittyvät ohjeet sekä neuvottelutilojen varaustoiminto. OmaToimiston kautta tilataan myös kaikki tarvittavat lisäpalvelut.

  • Sivusto löytyy osoitteesta: boffice.fi/omatoimisto

  • Kiireellisissä tilanteissa asiakkaat voivat ottaa yhteyttä myös asiakaspalvelun 029 002 2220



5. Palveluehtojen muuttaminen

  • Boffice pidättää oikeudet palveluehtojen muutoksiin.

  • Palveluehtojen muutoksista ilmoitetaan asiakkaille vähintään 30 päivää ennen muutosten voimaantuloa.