Bofficen tiimi esittelyssä: yrittäjien kuuntelu ja jatkuva oppiminen ovat kaiken keskiössä

“Yritys on niin vahva kuin sen kyky ymmärtää, kuunnella ja tukea asiakkaitaan.” 

Edessä istuvat: Eerika Honkanen ja Tommi Ora. Takana vasemmalta: Heini Sandén, Peik Hämekoski ja Olli-Kristian Tukonen.

Bofficen taustatiimi: Tommi, Olli-Kristian, Peik, Heini ja Eerika istahtivat Kasvu Agencyn Marian haastateltavaksi, ja kertoivat ajatuksia työstään toimistokentän murroksen keskeltä.   

Vahva kokemus pienten yritysten tarpeista

Bofficen perustajat, toimitusjohtaja Tommi Ora ja kiinteistöportfoliosta vastaava Olli-Kristian Tukonen kertovat, että Bofficen tiimin vahvuus piilee yhteishengessä ja monipuolisuudessa. Tiimin sisältä löytyy kokemusta niin globaalien palveluiden myynnistä, teknologiakehittämisestä kuin myös sarjayrittämisestä. Useampi ydintiimin jäsen on myös aiemmin työskennellyt mikroyrityksissä, joiden tarpeet ovat konseptin keskiössä.

“Olemme onnekkaita, sillä meillä kaikilla on erilaiset osaamistaustat ja vahvuudet, joilla täydennämme toisiamme. Yrittäjähenkisyys, läpinäkyvyys ja reiluus ovat tärkeitä yhteisiä arvojamme, joiden mukaisesti toimimme niin tiimin jäsenten kuin asiakkaiden kesken”, Ora tiivistää.

Bofficen liike-idea sai aikoinaan kipinän perustajien verkostoissa olevien pienyrittäjien turhautumisesta joustamattomaan ja kalliiseen toimistovuokrausmarkkinaan. Tukosella oli aiheesta myös omakohtaista kokemusta sarjayrittäjänä:

“Ajat ovat hieman muuttuneet, mutta pienille yrityksille tilojen kustannustehokkuus on yhä tarpeiden kärjessä”, Tukonen pohtii.  


Helppokäyttöistä teknologiaa asiakkaiden avuksi

Bofficen teknologiatoimintojen vetäjä Peik Hämekoski kertoo tiimiä haastateltaessa, että teknologia on työkalu, ei päämäärä. Hän on nähnyt, kuinka pienilläkin muutoksilla teknologiaratkaisuissa voidaan vaikuttaa suuresti asiakkaiden arkeen. 

Boffice lanseerasi keväällä Hämekosken kehittämän asiakasportaalin Etu-Töölössä sijaitsevassa kohteessa, ja pian se otettiin käyttöön kaikissa Bofficen toimistohotelleissa. Palvelu on saanut paljon hyvää palautetta, ja nopeuttanut asiakkaiden ja Bofficen välistä vuorovaikutusta selvästi.  

"Asiakaspalvelussa teknologian mukaantulo on väistämätöntä. Tärkeää on silti edelleen, että asiakas kokee tulleensa kuulluksi, ymmärretyksi ja saaneensa selkeän vastauksen asiaansa liittyen", Hämekoski painottaa.


Peik Hämekosken työnkuvat ovat monipuolisia. Modernit teknologiakokonaisuudet saattavat vaihtua pilke silmäkulmassa välillä porakoneeseen ja perinteisiin työkaluihin.

Lämmintä asiakaskokemusta rakentamassa

Asiakaskokemus on ollut toiminnan alusta lähtien yksi Bofficen kulmakivistä. Bofficen pienen ja ketterän ydintiimin uusin tulokas, asiakasvastaavana toimiva Eerika Honkanen toi mukanaan vahvan osaamisen asiakaskokemuksen parista. Honkanen uskoo, että asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen on paljon syvällisempää kuin vain palautelomakkeiden lukemista:

"Jokainen palaute on mahdollisuus oppia ja kehittyä. Keskustelut asiakkaiden kanssa ovat kullanarvoisia, sillä ne antavat meille suoran yhteyden heidän todellisiin tarpeisiinsa.” 

Honkanen kiertää kaikki keskustan Boffice-toimistot viikoittain. Vaikka asiakkaat kertovat toiveistaan pääosin digitaalisesti, paremman asiakasymmärryksen kehittyminen vaatii kohtaamisia myös kasvokkain. 

“Varsin monta kehityshanketta olemme ideoineet yrittäjien kanssa ihan vain käytävillä tai kahviossa”, Honkanen kertoo. 


Jatkuvaa oppimista hybrityön tarpeista

Asiakashankinnasta ja kumppanuuksista vastaava Heini Sandén korostaa jatkuvan oppimisen tärkeyttä asiakastarpeiden muuttuessa hybridityön myötä.

“Asiakkaamme arvostavat kustannustehokkuutta ja joustavuutta korkealle, mutta näiden rinnalle on noussut erilaisia työympäristön monipuolisuuteen liittyviä tarpeita, joista meidän täytyy pysyä kärryillä. Vastuullisuus nostaa merkitystään, ja esimerkiksi kierrätettyjen toimistokalusteiden kysyntä kasvaa kovaa vauhtia. Laajennamme kumppaniverkostoamme jatkuvasti, jotta voimme paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin.

Sandén on työssään huomannut, että monet yrittäjät hakeutuvat nyt koronan jälkeen kotitoimistoista takaisin “ihmisten ilmoille”. Pitkän etätyöjakson jälkeen muiden ihmisten kohtaaminen työympäristössä nähdään taas elintärkeänä voimavarana. Näin on myös Bofficen tiimin sisällä. “Olen itse ensimmäisenä käsi pystyssä, kun mietitään ketkä pääsisivät lounastapaamiseen paikan päälle“, Sandén naurahtaa.

Edellinen
Edellinen

Työhuone toimistohotellista vai erillinen toimitila?

Seuraava
Seuraava

Bofficen asiakkaan, OIT Isännöinnin Janne Kukkosen vinkit kesälomakaudelle: opas pienille tiimeille ja yksinyrittäjille