Cimson Henkilöstöpalvelut yhdistää etätyöskentelyn ja toimistopäivät joustavasti Etu-Töölössä

Cimson Henkilöstöpalvelut tarjoaa laajan valikoiman rekrytointi- ja henkilöstöpalveluita valtakunnallisesti. Asiakastapaamisia ja haastatteluja toteutetaan pääasiassa etänä, mutta oma toimisto Boffice Etu-Töölössä tarjoaa Helsingin tiimille mahdollisuuden sopia helposti tapaamisia myös kasvotusten.

Cimson Henkilöstöpalveluilla on Boffice Etu-Töölössä tehokas 12,5m² toimistohuone, jossa on kaksi työpistettä sekä neuvottelupöytä asiakastapaamisia varten.

 

Kuuden asiantuntijan muodostama Cimson Henkilöstöpalvelut auttaa yrityksiä löytämään hyvää henkilökuntaa. Rekrytointi painottuu toimihenkilöihin, ylempiin toimihenkilöihin ja asiantuntijoihin. Yhtiön toimitusjohtaja Mika Lallukka kertoo, että näiden roolien lisäksi yritys rekrytoi myös jonkin verran muiden alojen ammattilaisia, kuten sähkömiehiä ja kirjanpitäjiä. 

Yritys tarjoaa myös konsultointia HR-asioissa ja soveltuvuusarviota. Hakuja tehdään sekä asiakkaan nimellä että nimettömästi, tilanteesta riippuen. Cimsonin asiakaskunta on hyvin laaja, joukossa on niin pieniä toimijoita kuin todella isoja asiakkaita, myös julkishallinnosta.  Joukkoon kuuluu sellaisiakin yrityksiä, joilla on HR-osasto sekä niitä, joilla sitä ei ole.

Virhe voi tulla kalliiksi

“Tänä päivänä työpaikkailmoitus vaatii aktiivista markkinointia, vaaditaan osaamista, resursseja ja aikaa. Jos tulee 100 hakemusta, onko yrityksellä aikaa ja osaamista poimia näiden joukosta parhaat ehdokkaat haastatteluun?” rekrytointikonsultti Mona Sandström kysyy ja jatkaa, “me teemme haun ja filtteröinnin ja rekrytoiva yritys pääsee käyttämään kalliin työajan parhaiden kandidaattien arviointiin.”

“Pahimmillaan virherekrytointi voi maksaa kymmeniä tuhansia euroja ja yritys voi hukata jopa 6 kuukautta uuden rekryprosessin kanssa”, Mika Lallukka kertoo. “Juuri tästä syystä ammattiapua kannattaa käyttää.”

Jos yritys rekrytoi harvoin, ei ole valmiita pohjia, ei oikein tiedetä mitä tehdään hakemuksille ja koko prosessi on vähän sinne päin, jää työnhakijoille helposti huono kuva koko yrityksestä. Ammattilaisen avulla sopivat ehdokkaat löydetään pienemmällä vaivalla ja vältetään kalliit rekryvirheet. Samalla myös vaalitaan ja jopa rakennetaan hyvää työntajamielikuvaa.

Mona lisää, että rekrytointikonsultti auttaa myös yritystä pysymään asetetussa aikataulussa ja välttämään hallitsemattoman kaaoksen, jonka yli ajaa tyypillisesti prioriteettijärjestyksessä kiireellisemmät päivittäiset operatiiviset asiat. 

 
"Me tarjoamme asiakasyritykselle sparrausta ja autamme eri kandidaattien vahvuuksien arvioinnissa, mutta lopullisen valinnan tekee aina yritys."
— Mika Lallukka, Cimson Henkilöstöpalvelut
 

Henkilöstöpalvelut ovat aina asiantuntijatyötä tuntityönä, mutta toimeksiannot hinnoitellaan kokonaisuutena. 

Lyhyiksi jäävät työsuhteet, jossa työnantaja on kiillottanut omaa kuvaansa ja työntekijä yliarvioinut omaa osaamistaan. Kun todellisuus ei kohtaa, solmitaan tikittäviä aikapommeja jo allekirjoitushetkellä. 

 

“Jos ei itse ole ammattirekrytoija, voi helposti sokaistua ja valita väärän ihmisen. Konsultti osaa kysyä ne vaikeat kysymykset”

– Mona Sandström, Cimson Henkilöstöpalvelut

 

Pandemian myötä myös Mikan kuvailema konservatiivinen rekrytointiala on ottanut käyttöön etätapaamiset. Omalle toimistolle on kuitenkin edelleen selkeä tarve kun halutaan tavata asiakkaita ja haastateltavia kasvotusten ilman pelkoa siitä, että jaettu neuvotteluhuone olisi varattu. 

“Aikaisempi toimisto oli todella arvokas ja maksoimme paljon meidän kannalta turhasta”, Mika avaa ja jatkaa: "Pandemia muutti myös meidän toimistotyöskentelyämme ja edellinen toimisto olikin yrityksemme tarpeisiin turhan iso. Kun haastatteluja alettiin hoitaa pääasiassa etänä, todettiin, että toimiston vaihto on ajankohtaista."

Ei niin helppo prosessi

Helsingistä toimitilan löytäminen ei ollut helppoa. Mika kuvailee kiinteistöalaa erikoiseksi. Uuden toimiston etsimisen Mika aloitti Googlen kautta, mutta huomasi nopeasti päätyvänsä viidakkoon, jossa asiakaslähtöisyys on kaukana. Tarjontaa on paljon ja haasteeksi muodostui kyky löytää omiin tarpeisiin sopiva tila.

“Suurimmalla osalla ei edes hintaa ollut sivuilla vaan piti erikseen kysyä ja sitten kun kysyi, alkoi vastapuolella todella aggressiivinen myyntityö,” Mika kertoo ja jatkaa, “toimistovuokrausala muistuttaa paljon henkilöstörekryä, jos haluaa löytää timantin kaikkien vaihtoehtojen joukosta pitäisi melkein käyttää konsulttia apuna.”

Mikan tiimi kuuli Bofficesta lopulta samaan konserniin kuuluvalta Cimson Koulutuspalvelulta.

 
"Parasta meidän toimistolla ovat korkeat huoneet ja iso ikkunalauta, toimiva netti, erinomainen sisäilma ja hiljaisuus oli oma ovi sitten auki tai kiinni."
— Mona Sandström
 

Hyvää toimistotyötä parantavaa vinkkiä kysyttäessä Mona kehottaa kaikkia suunnittelemaan työpäivän, mutta jättämään kuitenkin välejä ja aukkoja pienille tauoille, jotta päivä ei tule liian täyteen.

“Ja muista aina käydä lounaalla, itse nautin tänään Perhossa naapurirakennuksessa”, Mona kertoo.

 

“Boffice sopii meidän tarpeisiimme ja on kustannustehokas.”

– Mika Lallukka

 

Vaikka viime vuosina on ollut useampi ikävä yllätys: korona, Venäjän hyökkäys ja alaa haittaava työvoimapula, Mika uskoo, että tulevaisuus tuo taas iloisia asioista. 

“Me Cimsonilla yritetämme parhaamme mukaan auttaa asiakkaita ainakin työvoimapulan kanssa ja toivomme, että muut haasteet ratkeavat pian”, Mika päättää.

 
 

Cimson Henkilöstöpalvelut – Se parempi rekryfirma

Perustettu 2016

6 työntekijää

12,5m² toimisto Boffice Etu-Töölössä

2 työpistettä & neuvottelupöytä

cimsonhp.fi

 

Tutustu Boffice Etu-Töölöön ja katso saatavilla olevat huoneet sekä niiden hinnat

 
Peik Hämekoski

Peik kehittää automaatioita ja hoitaa operatiivisia asioita. Kiinteistöalalta Peikillä on useiden vuosien kokemus. Vapaa-ajalla hän juoksee pallon perässä jalkapallokentällä ja remontoi asuntoja.

Edellinen
Edellinen

GreenMobilityn toimisto keskellä Helsingin operaatioita Hakaniemessä